8 Tips – rekruttering fra hjemmekontor

Vi vet at mange bedrifter har stanset alle rekrutteringsprosesser for øyeblikket. Enten på grunn av usikkerhet – eller på grunn av vanskeligheter med å gjennomføre prosesser. Det er imidlertid mulig å gjennomføre store deler av prosessene fra hjemmekontor.

Her er noen tips

  • Fortsett rekrutteringsprosessene fra hjemmekontor.  Selv benytter vi oss av Zoom og gjennomfører intervjuene sammen med kunder og kandidater. Det fungerer bra og dere kan være flere på nett samtidig
  • Lag en kort online firma presentasjon som kan brukes i forbindelse med intervjuet.
  • Sett opp en agenda for intervjuene
  • Vurder å bruke en profiltest av kandidatene forut for intervjuene.
  • Forsikre kandidatene om at ditt firma har kontroll og positive planer for ekspansjon etter Corona-tiden. Jobbskifte vil sitte lengre inne i de kommende måneder

Ha en tidsplan

  • Noen av konkurrentene dine fortsetter kanskje rekrutteringen – da risikerer du å miste dyktige kandidater underveis
  • Husk at med 3 måneders oppsigelse – og avsluttet prosess i mai – kommer ikke kandidaten til å kunne begynne før 1. september.
  • Dersom dere venter med å sette i gang til etter sommerferien, og avtale med kandidat signeres i september, betyr det at ny medarbeider er på plass 1. januar neste år.

Hva kan Talent Gallery bistå med?

  • Vi kan hjelpe å arrangere web intervju inkludert profiltest
  • Vi kan gjennomføre rekrutteringsprosessen frem til siste intervju – som et normalt search oppdrag. Pris på forespørsel
  • Vi kan gi gratis inntil 5 tester av ditt nåværende team – vi er sertifiserte brukere av The Predictive Index ® (PI) – en av verdens mest utbredte personlighetstester
  • Vi har spesialister innenfor følgende bransjer:
    • Advokater
    • Bygg & Anlegg
    • Elektro og Automasjon
    • Næringsmidler
    • Transport og Logistikk
    • VVS
    • Internasjonal rekruttering

Kontakt Trond Larsen, mobil 9130 2220 for mer informasjon.