Vi vet at mange bedrifter har stanset alle rekrutteringsprosesser for øyeblikket. Enten på grunn av usikkerhet – eller på grunn av vanskeligheter med å gjennomføre prosesser. Det er imidlertid mulig å gjennomføre store deler av prosessene fra hjemmekontor.
Her er noen tips
- Fortsett rekrutteringsprosessene fra hjemmekontor. Selv benytter vi oss av Zoom og gjennomfører intervjuene sammen med kunder og kandidater. Det fungerer bra og dere kan være flere på nett samtidig
- Lag en kort online firma presentasjon som kan brukes i forbindelse med intervjuet.
- Sett opp en agenda for intervjuene
- Vurder å bruke en profiltest av kandidatene forut for intervjuene.
- Forsikre kandidatene om at ditt firma har kontroll og positive planer for ekspansjon etter Corona-tiden. Jobbskifte vil sitte lengre inne i de kommende måneder
Ha en tidsplan
- Noen av konkurrentene dine fortsetter kanskje rekrutteringen – da risikerer du å miste dyktige kandidater underveis
- Husk at med 3 måneders oppsigelse – og avsluttet prosess i mai – kommer ikke kandidaten til å kunne begynne før 1. september.
- Dersom dere venter med å sette i gang til etter sommerferien, og avtale med kandidat signeres i september, betyr det at ny medarbeider er på plass 1. januar neste år.
Hva kan Talent Gallery bistå med?
- Vi kan hjelpe å arrangere web intervju inkludert profiltest
- Vi kan gjennomføre rekrutteringsprosessen frem til siste intervju – som et normalt search oppdrag. Pris på forespørsel
- Vi kan gi gratis inntil 5 tester av ditt nåværende team – vi er sertifiserte brukere av The Predictive Index ® (PI) – en av verdens mest utbredte personlighetstester
- Vi har spesialister innenfor følgende bransjer:
- Advokater
- Bygg & Anlegg
- Elektro og Automasjon
- Næringsmidler
- Transport og Logistikk
- VVS
- Internasjonal rekruttering
Kontakt Trond Larsen, mobil 9130 2220 for mer informasjon.