Danora

Danora er en gründerbedrift med stort engasjement og passion for å tilby de mest innovative produktene til SHH og convenience-markedet, og de mest innovative mat-konseptene til dagligvare. Vi har vært markedsledende innenfor det skandinaviske matmarkedet i 30 år, og ønsker å utvikle oss ytterligere.

Litt historie

Flere år i utlandet, en genuin interesse for mat og den åpenbare mangelen på internasjonale impulser, var bakgrunnen for etableringen av Danora AS i 1988.
Danoras forretningsidé har hele tiden vært å finne nye og spennende trender og utvikle attraktive »mat i farten» konsepter. Først til våre egne utsalgssteder, Mamma Mia og Lola&G, men ganske fort også til andre serveringssteder som viste stor interesse for vareutvalget og »quality convenience» konseptet. Engrossalget utviklet seg hurtig til å bli en betydelig del av virksomheten.

Innovasjon & trender

Helt siden starten i 1988 har Danora vært i forkant på utviklingen av »deli» og kvalitetsrevolusjonen innen hurtigmat og convenience i Norge. De jobber mye med å lese trender, finne de riktige produktene og treffe på timingen når det gjelder introduksjonen i markedet. I løpet av årene har vi flere ganger vært først ute med produkttyper som i dag er godt etablert; american cookies, muffins, donuts, pizza slices, calzoner og panini for å nevne noen.