Danora

Danora er et selskap som helt siden etableringen i 1988 har ønsket å bringe hjem nye og innovative produkter. Selskapet har spesialisert seg på deli produkter tilpasset servicemarkedet, med høy kvalitet og enkel tilberedning. 

Litt historie

Flere år i utlandet, en genuin interesse for mat og den åpenbare mangelen på internasjonale impulser, var bakgrunnen for etableringen av Danora AS i 1988. 

Danoras forretningsidé har hele tiden vært å finne nye og spennende trender og utvikle attraktive ”mat i farten” konsepter. Først til våre egne utsalgssteder, Mamma Mia – men ganske fort også til andre serveringssteder som viste stor interesse for vareutvalget og ”quality convenience” konseptet. Engrossalget utviklet seg hurtig til å bli en betydelig del av virksomheten.

skjermbilde-2016-12-18-kl-11-41-32

Innovasjon & trender

Helt siden starten i 1988 har Danora vært i forkant på utviklingen av ”deli” og kvalitetsrevolusjonen innen hurtigmat og convenience i Norge. De jobber mye med å lese trender, finne de riktige produktene og treffe på timingen når det gjelder introduksjonen i markedet. I løpet av årene har vi flere ganger vært først ute med produkttyper som i dag er godt etablert; american cookies, muffins, donuts, pizza slices, calzoner og panini for å nevne noen. 

Danora er fremdeles et 100% personlig eiet firma med over 100 millioner i omsetning. Vi har et tett samarbeid med mange av kjedene og leverer i dag spesialutviklede produkter til bl.a. Deli de Luca, Shell Fresh, Statoil, Eurest Personalrestauranter, Peppe’s, Dolly Dimples, La Baguette, Café Opus, Togservice, Smart Club, 7 Eleven og Narvesen.